torsdag 12 februari 2009

Ingen väntetid.. alls.

Sådär står jag, mitt ute i öknen och skuggar den här snubben som en del av min OJT. Då kommer telefonsamtalet som jag inte är beredd på. Jag ska få mitt eget test, trots att min ‘on the job training’ precis har börjat. Tydligen har en ingenjör slutat och de behöver en ersättare. Testet börjar nästan omedelbart med minimum tid för preparation och/eller träning. Bend or break scenario. Put up or shut up. Givetvis tar jag det. Stödhjulen får vänta. Tydligen sker det ganska ofta, när jag inser att de som är ‘gamla i gemet’ här har varit här kanske två år. Så det är inget att gnälla om.

Nog önskade jag att jag hade lite mer erfarenhet än den nästintill ingen alls som jag sitter på, på just detta området. Nog önskar jag att jag hade lite normal mängd tid att förbereda mig på. Och visst är det önskvärt att jag hade hört/sett/läst om detta systemet som skall testas innan idag. Dagen före en tre-fyra dagars helg som minimerar nämnda förberedelsetid. Tack som fan.

Men givetvis ska jag ta det, och göra ett jävligt bra jobb med. Det blir mycket övertid och mycket hemläxa. Men nog ska det gå. Om en dryg månad vet vi hur.

5 kommentarer:

jokke sa...

Vad är det för sorts system? Eller är det hemligt stuff?

mar sa...

Det ar ju det som ar lite trist.. jag kan aldrig skriva ett skit som systemen. En del av dem ar kanda, men vi testar ju dem for att de ar tweakade pa nagot satt som ingen kanner till.

Och de flesta test ar hemliga. Kanske inte death-ray hemliga, men likforbannat sa pass att de inte ar offentliga.

Unknown sa...

Meh! Om du skriver om hemligheterna för oss här på rövarspråket så kommer ju din arbetsgivar aldrig någonsin att knäcka koden och inse ditt bedrägliga beteende!! Foförorsostotåror dodu??

mar sa...

Staffan, du ar ett genius. Jojänonkokarornona kkononäckokeror aloldodrorigog kokododenon. De maste kalla in indianeroch windtalkers och sant for att ens ha en chans!
Min chans att bli en qoquisoslolinongog!

jokke sa...

...fast då kommer bara Robert Redford som nån jävla hästviskare och så är planen spräckt direkt!