lördag 14 juli 2007

En kille som jag..

.. uppskattar inte jänkarnas sjuka översiktsprotokoll. Om en HMMVW var ok 5 dagar sedan, och ingen har kört den, så är den ok idag. Det behövs ingen mekaniker för att verifiera detta. Och om jag skulle ha fel, vi kollade ju bara trucksen 2 ggr i månaden när vi var i Anbarprovinsen. Och där körde vi ju var dag. Och blev sprängda i luften - var dag. Det måste vara all negativ energi som samlas på en FOB som den här. Alla onda ögon man får för att man är en warfighter och ingen clerk. Jag vet inte jag. Jag passar inte in här. Och med här så menar jag FOB-livet, och till viss del mitt arméliv. Jag skulle ju bli en officer, men brigaden stoppade min ansökan. Jaja, misstaget att skicka den till brigaden gör jag ju bara en gång.

Snacket nu är 2 relaterade saker. Den första är ju naturligtvis när vi lämnar Irak. Jag menar inte det på en global skala alls, utan jag menar när mitt kompani far hem. (Hem till en vinter i Alaska - moraldödare utan gräns). Det är alltid a hot topic och spekulationer finns uppdaterade var dag. Den andra är taktiken man skall ha om man ETS (lämnar armén) efter september nästa år (som jag gör). En taktik är att välja duty station och hoppas att de inte far hit igen snart, den andra är att stanna i Alaska och hoppas att de inte stoplossar en. Detta innebär att de tvångsförlänger ens kontrakt. Fast skulle detta vara så maste jag bli officer. Jag kan inte med att fara hit och låta människor med average intelligens vara min squadleader. Det gör ont att höra dumma människor uttrycka asikter. Jag har ont dagligen.

De som känner mig sedan tidigare vet ju hur ödmjuk och nobel person jag är som inte uttrycker min åsikt förrän någon frågar efter den. Just det, jag vet inte hur jag lyckas stay out of trouble såhär länge.

Men annars så laddar vi just nu. Uppdrag kommer och jag skall försöka att inte bli en heat casualty. Det är svårt att vara kaxig en längre stund när det är 220 Farenheit ute. Allt vatten man tar med sig är varmt inom en timme. Och jag lovar att när man är tillräckligt törstig så dricker man det.

Senast vi hade uppdrag nu. Det var ett stort uppdrag. 8 Blackhawks plockade upp oss och vi attackerade en obemannat område. Men vi fann vad vi sökte, och husen var boobytrapped. Så vi tog till den diplomatiska utvägen och hellfire:ade alla husen tills de såg ut som Delphi innan renovationen. Det var ett mesigt uppdrag, fast trots det ännu ett airassualt för journalen. Skåla lite för mig med paraplydrinkar nästa grillning, ok??!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ah, nice att höra från dig. din swedish börjar likna den Victoria Silvestedt svänger sig with. Men we tycker om you ändå. Sköt om you så sparar jag en ljummen GT tills du sätter din fot på fredlig mark.
/Jens

Mattias sa...

Roskilde '08!
Då sitter jag i Reggae förening tröja och väntar på campingen med 5 liter södran och en 33:a cola.

Måste tyvärr meddela att du missade "rekordåret" i år, den blötaste festivalen någonsin. Vi höll oss dock flytande på Irish coffee och Fernet. 55 mm regn på torsdagen och typ 130 totalt!

Jag har paxat i en iskall Hof till dig '09!

/Bulken

Lex sa...

Tja Marr,

bygons e bygons som dom brukar säga. skönt att höra bara att allt e bra (eller bra och bra....). undrade om du hade en e-post adress så man kunde prata lite mer ostört? Thinking about you bro´

A to tha K

Marra sa...

Jensa - Jo, det ar sa. Jag ska bara snacka svenska anno Dolph nar jag kommer hem. Jag drommer om att vara hemma. Det ar sjukt.

Strybarn - Ja det ar ju ledsamt att jag missade blothet. Roskilde 99 eller var det 2k da det var lerigt som fan. Men du ska ju alltid vara varst. (Kan ju latt bli sa nar man har storre i Lillarp). Ar du med i pakten "Roskilde till och med 2013"?? Det tycker jag.. vi kan behova nan som inser "worst case scenario" i alla lage. Och nasta ar gor vi en Fernet-drinkbok, titulerad "En helt vanlig grogg!"

Unknown sa...

Tjena Martin,
Läser med intresse dina något skruvade inlägg från tvåflodslandet. Och då menar jag inte david beckham skruvade. Hoppas se dig någorlunda intakt snart!
Jag kämpar vidare på familjeföretaget. Sista veckan innan semestern nu. Har precis köpt en segelbåt som jag är sugen på att prova. Vi har ju inte lika fint väder som du har så den har mest legat och glänst på bryggan. Och gått sönder. Jag är ju som du vet ingen praktisk människa, utan tycker bäst om att skåda in i tingen över en halvböj fulgin. Ta hand om dig.
Kärlek,
/Måss

Marra sa...

Måsse - Trevligt att hora av dig. Mycket! Och jag laser mellan raderna att du vill att jag kommer och kraker fran fordack i framtiden. Och att vi skall aterigen dricka fulgin pa en temafest an en gang innan graven. Det later gott. Allt later gott. Men du, forandras inte sa mycket ok. Jag kommer i uniform och berattar sagor for foolket nar jag kommer hem. OK?!