lördag 28 juli 2007

Radio chatter

9-0: Sitter i en Humvee bredvid min.
A-6: Sitter i en taktisk operationscentral.

A-6: -" 9-0, be advised that artillery fire is scheduled at TT for grid xxx,yyy. over"
9-0: -"...xxx,yyy... that is within 600 meters from our current location, over"
A-6: -".. Roger."
9-0: -"That is in our direct perimeter..., over"
A-6: -"Roger."
9-0: -"A-6, take to higher.. tell them we are out here, over"
A-6: -"They know"
9-0: -" Eh, ok.. I say again that is in our direct perimeter, over"
A-6: -"Roger"
9-0: -"Ok?!"

Vi avslutade vårt uppdrag inom kort och körde hem.. i Mach 2.
(Och i en Humvee i Irak, betyder det ungefär 80km/h. =)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ah, Roger, Jim & Tommy, dina bästa vänner...

Marra sa...

Fattar ingenting. Arligt. fast jag har varit uppe innan tuppen, och fattar inget.

Aaah, nu minns jag. Jag brukade aldig fatta vad du svamlade om. Aldrig. Jag brukade alltid be dig om saker nar du var pedell. Du sa alltid nej, men gjorde demalltid som en liten gnallig karring. Ahh, det var tiden det.

jokke sa...

Jim & Tommy är fina vänner. Tillsammans med is i ett glas. Nästan lika bra som Grants Russian...

Marra sa...

Bah.. hittepå, det är hittepå Jokke... du och Jens har referenser som är lika spikraka som parantesen själv. Jim är ju självskriven. Men Tommy??
Jack Ruby däremot var ju groggen vi aldrig tirade. Men det skall motivation att blanda smaksatt gin med sour mash whiskey.