fredag 20 juli 2007

I-landsproblem

Då en del inte förstår och tycker att jag skulle vara negativ i min blogg så skall jag nu skriva om mina problem om jag vore en student igen istället för soldat. Till och börja med så gick jag till frisören. Ja, han är av utländsk härstam så vår kommunikation är lite si och så. Det hela slutade katastrofalt med att han rakade mittt huvud men lämnade en liten struss uppe på så jag numera ser ut som Bert i Sesam. Och i morse så ville de att jag skulle vara på jobbet extra tidigt. Min chef kom in i mitt rum innan solen var uppe och sa att jag var tvungen att köra honom till Tunis Teknologiska Högskola. Jag frågade inte vad det handlade om, för kör jag honom så stannar jag givetvis i bilen. Jag och Gunnern som har sin M2a monterad i tornet uppe taket på min bil. Det hela blev inställt när det visar sig att Högskolan i Tunis är inte öppen på fredagar. Men istället så blev det lite arga ord mellan oss och lokalpolisen. Jag begriper det inte. Vi ska ju tekniskt sett ha samma mål; minimal skottlossning och förstörelse från oaktoriserad personal.

Jag vet inte men ibland tror jag att jag börjar att tappa taget. Kriget är en naturlig faktor, men det bisarra livet som följer är att klandra lika mycket. Allt sker så onaturligt naturligt här. Jag tror att det handlar om instutionalisering. Bisarrt beteende rättfärdigas på grund av rådande omständigheter. Shit, jag måste skaffa mig ett bättre jobb.

Vi har gjort en hel del uppdrag på senaste. Och jag tror att vår framgång skulle ha varit stor om det inte varit för ovan nämnda lokalpolis som jag, utan tvekan, misstänker drygar ut veckolönen med privat beskyddarverksamhet.. där hotet de skyddar från är amerikansk militär. Jag vet inte hur man ser det positiva i detta??! Jag antar att man säger "dont let that shit bother you" och "knowing is half the battle". Fast det är svårt att inte låta det bråka med ens känslor.. vi utbildar ju denna sk polis, eller iallafall den polis som skall ersätta den sittande. Jag vet inte riktigt.

Mission cycle är en riktig omgång för kropp och själ. Men 2-3 veckor är ju ingenting mot hur det var i Fallujah. Där var det alltid. All tid. En tid jag ska berätta om. Alldeles för ofta, bröder mina. En dag snart ska jag berätta om raketattacken på OP Mohammad. En av de värsta erfarenheter jag haft i mitt liv, och rysligt nära att det var min sista.

9 kommentarer:

jokke sa...

Lokalpolisen kanske inte tycker om Sesame Street?
Hoppas att du slipper fler raketattacker; llåter fruktansvärt! (Jag och Påven ber för din säkerhet; se bildbevis på http://www.hyscience.com/archives/Pope20Benedict20XVI_1.jpg - jag syns lite dåligt på jusst den bilden, bara.)

/J

(Det piggar alltid upp lite med Påven.)

Marra sa...

Broder - Jag ska beratta.. du vet redan beverage of choice for sadana historier. (Rumstempererad Grants, smaken gommer sig inte i blannet da.) Jag ser fram emot att beratta.. att traffa en massa manniskor. Jag borjar till och med sakna mallos fylla pa parantesen.

Sprithare sa...

Jag vet inte riktigt, den där tysken de numer kallar påve har en del att bevisa. Tacka vet jag JP II, det var en kille som kunde konsten att åka golfbil...

Marra sa...

Aaaahahaha, fan Mass. Den bilden ar den skonaste bild jag vet. Det ar som om jag ser pa bilden och kanner igen mannen/djuret/ikonen. Ibland har han hangslor.. da kanner jag honom inte.

Samt att du har ratt. JP Deuce, var en trendsattare. Alla pavar efter honom kommer att ha en golfbil/minimalistiskt attackfordon. Om man anda kunde snuva titeln och jobbet utan att tillbringa ett helt liv (forutom en ungdom som fotbollsmalvakt eller naziscout) till att bespotta de svaga i kottet. Med andra ord, folk som oss.. som gillar grillat, fysisk kontakt och lessna lejon.

Unknown sa...

Tjena man. Gött att höra från dig. Jag läser mellan raderna i dina meddelanden och förstår genast att ångesten beror enbart av saknaden av Bopit extreme 2. Min är i säkert förvar hos helena, får ta en match sen ;)

måns sa...

twist it, flick it, spinn it, pull it....... BOPIT

Aldrig har väll en tysklandsvända varit roligare/enerverande

Piotr à Paris sa...

Kanske skulle ta och fâ fram en
Bopit Extreme Army Edition (tm)
Pull it, Throw it, Duck it, Shot it, BOMBIT!

måns sa...

Hej Buddy,

Om du har vägarna förbi befinner jag mig i Tel Aviv. Så det är väll bara att hoppa in i buss 23 "non stop Faluja - Tel Aviv". Så kan vi dricka södran cola drinkar nere på stranden!!!

Hoppas att allt är bra med dig.

Unknown sa...

Tja Marre, såg ditt inlägg på roskildespelen. Ja, det regnade som fan. Ja, det var lerigt. Ja, hela göteborgsgänget åkte hem på torsdag kväll! Ja, det var underbart endå, Lance körde introtävlingar och livet var gott. Ja, jag kommer tillbaka nästa år =)
Sjukt wierd att blogger vet att jag är björn btw...