måndag 11 juni 2007

FOB Kalsu

Ok, för ett par dagar sedan körde vi ut i natten från Camp Fallujah i en lång konvoj med riktning Kalsu. Nu när jag är har vet jag att det var ett dåligt beslut (fast naturligtvis inte mitt). Visst finns det saker med en stor FOB som ar ganska nice; toaletter som går att spola, mat som går att äta, Air Condition. Men det finns även en massa brass (officerare) och SgtMajorer som har alldeles för okliat ego och alldeles för mycket tid för sitt eget bästa att de hittar på en massa töntiga regler och sedan är självutnämnda poliser för att se till att deras nycker och humör efterföljs. Det är svårt för Line Companies att svälja. Jag har levt 5 månader i skit, och nu skall någon överbetald fat body komma och säga att min uniform är för smutsig??? Fast rätt svar är inte

- "thats cause i work for a living!" Jag testade det svaret. Dålig respons.

Annars är det med ovisshet jag ser på framtiden. Vi kan (och kommer) att bli skickade varsomhelst när någon känner för det, men just nu så skall vi träna i resten av Juni månad. Efter det skall vi ta den prestigefyllda posten som Brigade Strike Force. Dvs när någon får nys om att det tillverkas dumheter i vår provins, så flyger vi in och take'em out. Det ska bli intressant och ganska kul. Fast det finns ju en annan sida av detta. Det är ju att när vi inte gör det så kommer det att vara en hel del gay skitjobb som kommer vår väg, och med gay menar jag inte munter.

Fast för första gången i år så bor jag i en "can". Uttrycket can, som i burk, är passande då det inte är stort alls. Och vi bor två per burk, men det finns AC och en dörr som man kan stänga. Det är lyx go'vänner. Kanske får jag a wall locker med, och då börjar vi snacka levnadsstandard. Fast ute är det varmt som fan, och det dödar kropp och moral. Sa nästa gång jag hör någon som snackar om "tryckande värme" hemma i Svedala så kommer jag att balla ur i en självinducerad combat flashback avrätta ovannämnd konversator omedelbums.

3 kommentarer:

måns sa...

Håller för tillfället på att blästra av all gammal färg från huset. Detta medför att alla rutor är förtejpade och kan således inte öppnas. Kontentan va detta är att jag de senaste fyra nätterna har sovit i en olidlig värme och gått ner fyra kilo (alt. har min säng gått upp fyra kilo)....förmodligen jämförbart med en iskall januari natt i Irak.

jokke sa...

Jag hade (faktiskt) en märklig dröm i natt, där vi var och hälsade på dig i Irak. Sedan skulle vi transportera oss i någon sorts liten båt som mest gick halvt under vattnet, och vars utombordare var anpassad för montering med ratt, men som jag använde som en sådan där med styrspak i stället. Mycket märkligt.
Hoppas att du har det bra i din can!

Marra sa...

Mans.
Det ar kallt pa vintern. Jag menar kallt. Jag har faktiskt varit sa kall att jag skakat en vintermorgn har (fast det har ju oxa med at gora att vi tillbringade natten med att ga i kanaler.)
Jokk.
Eh, jag har sjuka drommar med. Jag dromde att vi raidade ett hus och det var party dar. Nastan alla ni grabbar var dar. Jattesjukt. Ni alla garvade nar smutsiga soldater sparkade in dorren. Jag tror att det har med dualismen av migsjalv att gora. Att vara dar man inte ska.