måndag 4 juni 2007

Måndag

Imorse knallade jag upp med solen. Sedan körde jag min Humvee till motorpoolen och satt och kollade på när andra jobbade. Detta låter som en glassigt jobb, det är det.. fast det är trist med.

Jag har varit hos huvudskrynklardoktorn medan jag har varit här i Camp Fallujah. Jag gick dit för att jag har förlorat förmågan att läsa och skriva. Det är tydligen vanligt. Han sa att det var posttraumatisk stress och att det inte gick att vara i Irak i 9 månader utan att få det, fast det påverkar alla olika. Det tror fan det. Jag har individer i min pluton som jag anser vara analfabeter. Fast skjuta kan de, och överreagera kan de. De kommer säkert att bli bra soldater.

Tristess har infunnit sig i lägret. Det är en bra sak. Tristess innebär att man inte blivit skjuten på eller sprängd i luften. Jag kan se mig själv vara uttråkad i 6 mer månader, men jag kommer inte att ha sådan tur. Jag vet att Svartfotskompaniet kommer att finna sig en trevlig liten skitfarlig plats i landet där ingen satt sin fot på nått år. Precis som i Taji, men det är en annan historia. Låt mig berätta om det över en ljummen Grants Russian.

5 kommentarer:

måns sa...

Till Roskilde skall vi...kan meddela att biljetterna till åtrets festival tog slut i lördsgasmorse (fick reda på det av en polare som skulle köpa biljett på lördag förmiddag).

Så klart har Slayer ställt in....men man kan kanske hitta någon tidigt upptryckt rosklide poster, där dom än står som en akt, ås man kan hävda att man sett dom fast man inte kommer ihåg ett skit.....en helt vanlig roskilde alltså!

Inget slår dock Hultsfred 98 då man söpbort både rage och prodigy....fast iofs var det jävligt god gin.

jokke sa...

När infaller Roskilde-festivalen, Måns? Hinner du få med dig Mini-Måns som andligt stöd och sovkompis?

Marra, tristess är bra. Hoppas den varar. Betr. skrivförmågan har en lekman som jag en annan uppfattning om dina aktuella förmågor på det området; vad gäller läsningen märker du dock, om du läser detta, hur den biten funkar. Hoppas att farbror skrynkeldoktorn inte läser svenska bloggar.

/J

Prästen sa...

tja.. till synes är Herrens vägar outgrrundliga.. Här sitter jag i Malmö och begrundar mitt prästkall... Du är tydligen kallad till Irak av avguden själv. Tja så är det.. Allt väl annars.. Gott och så... Hälsar Carols ämbetskollega Mikael

måns sa...

Roskilde har den dåliga smaken att infalla den 5-8 juli. Vilket medför att jag måste ta ett flyg från Kastrup på lördagen, vid 12 tiden. Detta för att deltaga på en 30 års fest i Stockholm......fy fan.

När vi åker Marra lovar jag att deltaga hela festivalen. Och då menar jag Månshela, dvs jag drar mig undan vid 11 tiden....men innan dess är jag 100% Måns.

Marra sa...

Givetvis menar du Manshela. Jag har aldrig begart att du skall umgas med mig, men iallafall titta in mer an de 2 ggr du halsade pa sist =)

frater noster.
Jag blir sa glad att du lever, frodas och ser den provning som jag har blivit satt infor. och tro mig nar jag talar med manniskor - sa ser jag pa frukten.

jokke, du skulle ma bra av ett roskilde. defnitivt. du hatar ju hippies och wannabees pa en bra niva. man far lov att vara arg pa roskilde. jag ar det jamt.