torsdag 21 juni 2007

FobLife

Det enda jag njuter av just nu är att sitta i Physical Training Uniform, som i mitt fall är shorts, tshirt, gympadojjor och ett Mossberg 500 på ryggen. Nice. Shorts och tshirt är fortfarande varmt men ger svetten en chans att försvinna från kroppen.

Vad ska jag annars berätta om min tid här. Jag går till matsalen, till hadjmarknaden och till gymet. Detta är på den tid då vi inte tränar. Vad ryktet säger är att vi har fatt ett uppdrag snart. Ingen briefing betyder att jag inte vet nått om det, men att vi skall börja göra vårt jobb igen snart. Jag hoppas att vi färdas via helikopter då jag är sjukt nervös att färdas via väg. Men vad jag förstått så är det vårt uppdrag att se till att bombtillverkarna här skall börja svettas lite. Vi gjorde samma sak i Al Anbar.

Andra saker att klaga på är att det är jobbigt att dricka 8–10 liter om dagen. Vissa dagar är det enkelt, andra helt omöjligt. Fast jag ska inte klaga. Jag har lärt mig att hantera Alaskaköld och nu Irakvärme. Kanske blir jag en paranoid krigsveteran som förbereder för Ragnarök, eller så blir jag en bipolär överkonfident konsult som insisterar på att allt är förutbestämt. Jag har inte bestämt än, men en sak är saker: när Ragnarök kommer, så skall jag kanna igen det.

4 kommentarer:

jokke sa...

Du hade aldrig några problem att dricka 8-10 liter om dagen när vi var i Linköping...

jokke sa...

...eller så bluffade du och lät i smyg Ola dricka några av dina litrar... ;-)

Unknown sa...

Alltså Marra, att säga att vi levt lite olika liv på sista tiden är ju en underdrift som heter duga.
Själv så har jag varit pappaledig sen i julas, dvs druckit kaffe latte och jagat småglin. Tufft liv.

Dock, två troliga likheter mellan Irak och föräldraledighet: flitigt grävande i sandlådor samt mindre intelligenta konversationer.
/ Fopp

Marra sa...

jokke - jo fast da anvande jag ju alla superkrafter jag hade. nu sa anvander jag inga superkrafter alls. spela dod sker da och da nar nagonting exploderar ljudligt i min direkta narhet. fast det ar ingen superkraft. (och givetvis gjorde jag vad trollen gjorde mot Tor var allas askgud och sankte Olas bagare i varldshavet nar vi drack.) Ibland nar jag blundar kan jag fortfarande se honom sjallos pa perrongen i Linkeboda.

Poffa - annu en likhet vi har ar att nar du gor en vettig korrigering (ex. at inte sanden) sa ar det minsjal ingen som lyssnar. och att saga "i told yall so" gor ju ingen javel glad.. for ungarna kan ju inte engelska. men jo, mitt liv kanske verkar vara det samre alternativet.. men skrattar bast som skrattar nar du har tonaringar =)